ПОРАДИ НЕСТИХВАЩ ИНТЕРЕС ОТНОВО НА 28.01.2020 "СБОРЕН МОНОСПЕКТАКЪЛ" - МАРИУС 50

ПОРАДИ НЕСТИХВАЩ ИНТЕРЕС ОТНОВО НА 28.01.2020 "СБОРЕН МОНОСПЕКТАКЪЛ" - МАРИУС 50

РЕДКИ ТЪПАНАРИ

РЕДКИ ТЪПАНАРИ

ДТ "Сава Огнянов" и Театър "Българан" представят във Варна
РЕДКИ ТЪПАНАРИ
криминална комедия
По филма на Марио Моничели „Неизвестни извършители”
Режисьор: Теди Москов
Сценограф: Виолета Радкова
Музика: Пламен Мирчев – Мирона
С участието на: Мая Новоселска, Роберт Янакиев, Явор Бахаров, Александър Сано, Ясена Господинова, Дайана Михайлова, Петя Венелинова, Ивайло Спасимиров, Александър Узунов. 
 
Спектакълът, "Редки тъпанари" е театрална версия на филма на Марио Моничети "Неизвестни извършители". Съжетът е силно комедиен и разклива трогателните опити от група пишман крадци да оберат една заложна къща. Те са фрапиращо непрофесионални и абсолютно неподходящи за престъплението, с което са се нагърбили. Разбира се самочувствието им е обратно пропорционално на възможностите им. 

Бандата им се състои от некадърен спортист, провалил се адвокат, уволнен кино оператор, бездарен сицилиански мафиот и младоженец, захванал се да краде в деня на сватбата си.

Ние съчувстваме на тези бандити, за разлика от днес, когато филмите ни карат зорлем да им се възхищаваме. 
Паралелно с кражбата се раждат и две любовни истории. Ражда се и "престъплението на века". 

Разбира се няма да разказвам сюжета, тъй като това е пагубно за всяка криминална история. Филмът на Моничели е от епохата на италианския неореализъм и е номиниран за Оскар през 1958 г. В него участват грандиозните артисти Марчело Мастрояни, Тото и Витторио Гасман. А артистите в спектакъла не са по-лоши от тях.

Със Симон Шварц преработихме сценария, така че да го доближим до съвременна България, а именно - бедна, крадлива и безперспективна за огромен брой хора.

Между Италия през 50-те години на миналия век и България в наши дни има някаква "роднинска" близост.

Теди Москов 

 


Спектакълът, "Редки тъпанари" е театрална версия на филма на Марио Моничети "Неизвестни извършители". Съжетът е силно комедиен и разклива трогателните опити от група пишман крадци да оберат една заложна къща. Те са фрапиращо непрофесионални и абсолютно неподходящи за престъплението, с което са се нагърбили. Разбира се самочувствието им е обратно пропорционално на възможностите им. 
Бандата им се състои от некадърен спортист, провалил се адвокат, уволнен кино оператор, бездарен сицилиански мафиот и младоженец, захванал се да краде в деня на сватбата си.
Ние съчувстваме на тези бандити, за разлика от днес, когато филмите ни карат зорлем да им се възхищаваме. 
Паралелно с кражбата се раждат и две любовни истории. Ражда се и "престъплението на века". 
Разбира се няма да разказвам сюжета, тъй като това е пагубно за всяка криминална история. Филмът на Моничели е от епохата на италианския неореализъм и е номиниран за Оскар през 1958 г. В него участват грандиозните артисти Марчело Мастрояни, Тото и Витторио Гасман. А артистите в спектакъла не са по-лоши от тях.
Със Симон Шварц преработихме сценария, така че да го доближим до съвременна България, а именно - бедна, крадлива и безперспективна за огромен брой хора.
Между Италия през 50-те години на миналия век и България в наши дни има някаква "роднинска" близост.

Теди Москов 

партньори

Театър Българан

Театър „Българан“ ЕООД е първият професионален частен театър на културната карта в гр. Варна и Североизточна България.

Първата презентация на проекта БЪЛГАРАН се състоя на 3 март 2004 г., в сградата на Военноморския клуб във Варна, където днес изцяло със собствена звукова, светлинна и сценична техника е оборудвана залата на театъра. 

Любимите на публиката артисти се присъединиха към възрожденската идея да се създаде ново, на европейско ниво, културно средище. Събитие, което не се е случвало от десетилетия в България. Репертоарната политика на театъра е осъществяване на комедийни постановки с висока художествена стойност и категорична гражданска позиция, които с разтоварващата си енергия забавляват, развличат и правят зрителя съучастник в сценичното действие. Вярваме, че използвайки смеха, ние говорим разбираемо на всички езици и нашите послания, макар и казани на шега, стигат по-надалеч и остават по-дълго в съзнанието на публиката. Ние искаме, чрез новаторските и оригинални похвати, които използваме, да увеличим интереса им към театралното изкуство.